未名花殇

抄袭达人“W的收藏夹”这里不欢迎你!

Near the Sun - Julie Peel

法国唱作才女Julie Peel - 《Near the Sun》

听来听去还是大爱这类轻弹浅唱的小清新,简单的伴奏,慵懒又随性的唱腔,仿佛秋夜送爽的微风,惬意而恬适.. 

出生于法国戛纳的Julie peel不仅唱作俱佳,更擅长多种乐器,2009年自己独立完成《Near The Sun》这张处女作,也是唯一的一张专辑,音乐不俗,美中不足的是封套设计稍显粗糙。一直关注着她,期待今年出新碟。

歌词:

I never thought I could get near the sun this close
And not be burned
My fear of running high upon the hills and fall
Has disappeared
I can put on my fake and almost real pair of wings
And I can play with the wind and lay on it
And just drift in
我从没想过我会如此接近太阳
 而没有被灼伤
 跌宕起伏穿越山脉的恐惧
 已经荡然无存
 我可以舒展一双梦想的翅膀
 我与风儿嬉戏, 随风
 自由遨游

I might get hurt
I might lose things
But I know I know I'll reach the star
Someday I'll find the secret path to a greater hope
A better sky to fly away from here
我或许会受伤
 我或许会失去现实拥有
 但我知道 我知道 我可以触及星辰
 总有一天 我会找到通往梦想的神秘之路
 飞离凡尘去往更美好天空

I never thoughtI could dive in the sea this long
Without breathing
The sound of silence is breaking my ears
But I'm free so I'll stay still
我从没想过我能在海里深潜如此久
 而不用呼吸
 我能聆听寂寞之声的美轮美奂
 在我寂静时我最是自由

I can let myself go
And forget all the craziness
Of this world down below
The things they do
The subtle blow
我翱翔在思绪天空
 遗忘世间所有疯狂
 尘世种种
 一目了然
 显露无疑

I might get hurt
I might get lost
But I know I know I'll reach the star
Someday I'll find the secret path
To a greater land of better life
我或许会受伤
 我或许会迷失
 但我知道 我知道 我可以触及星星辰
 总有一天 我会找到通往梦想的神秘之路
 飞离凡尘去往更美好天空

I might get hurt
I might lose things
But I know I know I'll reach the star
Someday I'll find the secret path to a greater hope
A better sky to fly away from here
我或许会受伤
 我或许会失去现实拥有
 但我知道 我知道 我可以触及星辰
 总有一天 我会找到通往梦想的神秘之路
 飞离凡尘去往更美好天空

I might get hurt
I might get lost
But I know I know I'll reach the star
Someday I'll find the secret path
To a greater land of better life
我或许会受伤
 我或许会迷失
 但我知道 我知道 我可以触及星辰
 总有一天 我会找到通往梦想的神秘之路
 飞离凡尘去往更美好天空

I might get hurt
I might lose things
But I know I know I'll reach the star
Someday I'll find the secret path to a greater hope
A better sky to fly away from here
我或许会受伤
 我或许会失去现实拥有
 但我知道 我知道 我可以触及星辰
 总有一天 我会找到通往梦想的神秘之路
 飞离凡尘去往更美好天空 (来自百度)

评论(1)
热度(235)

© 未名花殇 | Powered by LOFTER